miercuri, 8 aprilie 2015

Săptămâna altfel - un proiect extrem de util pentru școlarii din România

Anul acesta programul școlar Săptămâna altfel a debutat pe 6 aprilie, cu o săptămână înainte de vacanța de Paște.
Programul a fost conceput pentru a asigura elevilor din sistemul de învățământ românesc o alternativă la învățarea clasică. În această săptămână zeci, poate chiar sute de asociații și formatori își etalează activitățile și îi învață pe copii și adolescenți ce înseamnă voluntariatul, ce meserii noi au intrat în nomenclatorul național, cum îți poți face viața mai frumoasă, cum să îți alegi o carieră, prieteni, cum să ai grijă de sănătate, cum să protejezi natura etc.
Am fost propusă și eu, de un colectiv de părinți de la Școala 179 din București, cărora le mulțumesc, pentru a le arăta copiilor arta florilor, de a le povesti despre meseria de florist,  de a ne juca împreună cu florile. Nu am fost la prima experiență așa că pregătirea formatului nu a fost dificilă iar lucrul cu 30 de prichindei este atât de incitant încât mi-aș dori să fac asta zilnic.
Nu sunt doar niște momente de joacă. Ele au o logică pedagogică și aduc copiilor informații noi despre ceea ce fac floriștii dar și despre plante și flori, informații care să îi ajute să vadă mai bine și mai eficient lumea din jurul lor. Informații care să îi conecteze la lumea în care trăim.

Am făcut un schimb onest: eu le-am povestit despre flori iar ei mi-au cântat și mi-au spus poezii legate de primăvară, de flori și de sărbătorile Pascale ce se apropie.
M-am bucurat să îi văd interesați, implicați și pasionați să le iasă cât mai bine designul.

Pentru că le-am povestiti și care este diferența între un design și un aranjament oarecare iar ceea ce am făcut cu ei a avut legătură cu sezonul în care ne aflăm, cu sărbătorile Pascale și cu designul floral.
Și atenție: erau clasa I și știau care e diferența între un croitor și un designer vestimentar!
Așa că le-a fost ușor să înțeleagă și diferența între o florăreasă și un florist sau un designer floral !

Sper că și părinții lor să fi fost la fel de încântați precum au fost ei pentru că în momentul în care au părăsit școala, plini de flori, frumoși și zâmbitori, deși afară ploua cu găleata, toți ochii se întorceau cu invidie, pozitivă desigur, după ei! :) 


Dana Șoroș,

Trainer și decorator floral autorizat CNFPA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu