marți, 3 mai 2016

Zâna florilor, realizată de floristele AFR, a încântat timișorenii la ediția din 2016 a evenimentului stradal Timafloralis



Recent, la Timișoara, a avut loc o nouă ediție a evenimentului Timfloralis. Am stat de vorbă cu Andreea Stor, designerul florist care a condus echipa Asociației Florștilor Români, formată, în acest an din Cristina Adriana Marincea, Ramona Macovei, Raluca Olaru, Bogdana Biciușca, Anda Ioana Cârstoiu, Vlad Pacurar și Alexandra Gorun & echipa. 

Ediția din acest an, ca și cele anterioare, a avut loc în plin centru, în Piața Operei, iar publicul spectator a fost implicat în ateliere stradale de aranjamente florale cu echipa AFR care a interacționat permanent cu participanții.

Andreea, cum a fost?

Timfloralis este deja pentru mine un subiect drag, despre care pot povesti ore în șir, nu doar despre design, cât și despre oameni, despre frumos, despre bucurie, despre flori colorate și arome de primăvară.

A doua ediție de Festival al Florilor din Timișoara, ca designer florist, a însemnat o provocare, tema acestui an fiind ‘’BAROC’’. Astfel, conceptul de design floral a fost construit pentru a surprinde dramatismul epocii și pentru a scoate în evidență abundența perioadei. S-a născut ideea de a creea o cină feerică și de a personifica magia florilor printr-o Zână.

Știu că ați lucrat în văzul lumii, cum se spune…

Da! În cadrul demonstraților de pe scenă, publicul a avut ocazia să vadă cum se conturează aceste proiecte cu flori, să ne observe în plină acțiune, atât pe mine cât și pe colegele mele din țară: Cristina Adriana Marincea, Ramona Macovei, Raluca Olaru și Bogdana Biciușa.

Spune-ne, mai în detaliu, cum s-au derulat zilele de festival, te rog! Știu că ați avut și alte spcialități ”în meniu”.

In prima zi am urcat pe scenă împreună cu Viorel Bârsan, bucătar Chef, care a creat un meniu cu flori comestibile pentru cina feerică a Zânei, iar noi am construit cadrul perfect pentru această cină și personajul principal, Zâna AFR, care a devenit emblema Festivalului Timfloralis din acest an.

Timpul minunat de afară a adunat oamenii la scena și Sâmbătă, pentru a urmări prezentarea colecției buchetelor de mireasă executate de colegul nostru din Polonia, Piotr Marzec. În același timp, floristele AFR au creat un design inspirat din coliviile de păsări. Apoi, surpriza serii au fost porumbeii albi pe care i-am eliberat la finalul prezentarii, în semn de mulțumire pentru timișorenii care ne-au primit cu brațele deschise și în acest an.

Timișoara a înflorit la propriu timp de 3 zile grație celor câteva mii de flori din Piața Operei, pentru majoritatea oamenilor fiind zile de plimbare, de vizitat și admirat. Pentru mine și colegii mei de la Asociația Floriștilor Români au fost zile de muncă, de imensă bucurie, de perfectă sincronizare și organizare.

Am plantat semințele a ceea ce va urma, sub formă de proiecte frumoase, model de colegialitate și colaborare, de respect și încredere, pentru că, în spatele a tot ceea ce se vede, stă o echipă minuntă, formată atât din colegele mele, care au urcat împreună cu mine pe scenă, și pe care le-am numit mai devreme, cât și cei care ne susțin din spate, în toate condițiile: Vlad Păcurar, Anda Cârstoiu, Cristina Chiorean, Bianca Socaciu, Andrei Cocarla, George Biciușca și George Macovei.

Mi-ai mărturist că a fost un eveniment unic din mai multe puncte de vedere…

Da! Am simțit unitatea colegilor din AFR și din Floristiq Art, am simțit bucuria misiunii de a lucra cu florile, iar pentru a aduce emoții calde în inimile plimbăreților, ne-am decis și am ieșit în mijlocul lor, fără microfoane și scene, cu mici ateliere dedicate iubitorilor de flori. Îți imaginezi că toate aceste evenimente s-au derulat chiar în Ziua de Florii iar unii participanți erau și sărbătoriți. Am avut peste 40 de participanți, doritori de a lucra cu florile, de la câțiva anișori până la doamne cu experiența vieții.

Mă faci să fiu geloasă că nu am fost prezentă însă am simțit din plin emoțiile transmise de voi pentru că pe Facebook ați postat intens imagini atât de la demonstrații, de la interacțiunea cu publicul și tot ce s-a petrecut anul acesta la Timafloralis…

Nu trebuie să ți-o spun pentru că știi și tu asta dar încă o dată florile au confirmat că au puterea de a aduna floriștii împreună, pentru a duce mai departe misiunea de a înfrumuseța lumea și oamenii alături de ele pentru a admira arta lor de le îmbina în creații minunate.



A consemnat Dana Soroș,
3 mai 2016


Photo-credit: Daniel Sandu  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu