luni, 18 decembrie 2017

Decoruri de vitrine

Văd, cu o mare încântare, că, de câțiva ani buni, decorurile de vitrină de prin București încep să semene cu cele din Europa, mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă. Vitrina unui magazin este ca sufletul acelui comerț: prin ea poți pătrunde în lumea produselor care ți se înfățișează și de care ai sau nu nevoie, intri de curiozitate să le vezi numai pentru că ți-a plăcut cum ți-au fost prezentate.
Ca orice alt domeniu de design si amenajarea vitrinelor trece prin evoluții stilistice și urmărește actualitatea sau se inspiră din ce s-a purtat anterior.  
"Vezi dar nu poți atinge" - ar putea sugera unele vitrine. E clar că fenomenul nu datează de azi și el a fost studiat de celebri socilogi precum Jean Baudrillard care descria vitrina ca pe ceva magic dar și frustrant. Ne absoarbe în tărâmul contemplativ dat totodată ne creează și frustrarea de a nu putea ajunge la respectivele produse. Sticla devine un interpus între produs și consumator însă ea transmite, la nivel psihologic, 
puritate și încredere.
Pentru comerciant ea este una dintre cele mai puțin costisitoare forme de publicitate pentru că spațiul în care ăși desfășoară respectivul comerciant activitatea este plătit oricum prin chirie. Vitrina este un accesoriu important pentru orice spațiu. Ea pune în valoare produsele și poate, sau nu, transforma un trecător în client.


Vitrină de pe bd. Dorobanți, București
Vitrină lateral 2 de pe Bd. Dorobanți, București


Vitrină de brand, Berlin, Germania

Vitrină exterioară, magazin din Montmartre, Paris, Franța

Detaliu vitrină designer florist, Paris, Franța

Vitrină designer florist, Paris, Franța

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu